Ouders

Als ouder bent u de ervaringsdeskundige van uw kind.

Daarom is uw betrokkenheid noodzakelijk en ontmoeten wij u heel graag.

Op verschillende momenten bent u van harte welkom!

Elk schooljaar voorzien wij oudercontacten. Deze avonden geven u de gelegenheid persoonlijk te spreken met de mensen die in onze school betrokken zijn bij de opvoeding en onderwijs van uw kind.

Deze oudercontacten worden ook ingericht om ouders op één of ander domein bijkomende informatie te geven.

Indien u een persoonlijk contact wenst met de directeur of één van de leerkrachten of begeleidsters kan dat steeds na overleg met de leerkracht of directeur, zo mogelijk tijdens de normale werktijden of op afspraak. Blijf niet zitten met een vraag!!

Tijdens één van de laatste dagen van augustus richten wij een “open uurtje” in. Dan kunt u samen met uw kleuter een kijkje komen nemen in de klas en even praten met de juf die voor uw kleuter zal zorgen.

• Augustus : open uurtje
  • September : gezamenlijk oudercontact
  • November: individueel oudercontact
  • Maart : individueel oudercontact
  • Gedurende het schooljaar : persoonlijk aangevraagde oudercontacten

Je kan eveneens met de school communiceren via e-mail.

We organiseren regelmatig uitstappen en dan doen we graag beroep op ouders om de uitstap mee te ondersteunen.

Verkeersouders vinden we ook super… om een fluocontrole te doen aan de schoolpoort, om kleuters mee te ondersteunen bij hun meestappersdiploma,…. om allerlei verkeersacties te helpen slagen!

Een team van schilmama, -papa, -oma, -oma, -tante, -nonkel staan voor uw kinderen klaar en zorgen ervoor dat al de kinderen 30 weken lang een portie fruit krijgen aangeboden.

En dan hebben we ook nog onze spelletjesclub. Een uurtje per week kunnen ouders bij de vier- en vijfjarige kleuters, in een klein groepje, gezelschapsspelletjes komen begeleiden. Zin om mee te spelen ?

Ook nodigen we jullie graag uit bij feestelijke momenten zoals het ouder- en grootouderfeest, de winterwandeling en ons schoolfeest.

U ziet het…. ouderbetrokkenheid vinden wij heel belangrijk!! Onze deur staat altijd voor u open!!